حفظ سلامت چشم ها در گذر زمان
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران
سلامت چشم ها

سلامت چشم ها

حفظ سلامت چشم ها مساله است که بسیاری از مردم توجهی به آن نمی کنند تا زمانی که دیر شده و کار از کار گذشته باشد. حفظ سلامت چشم ها با گذر عمر بسیار حایز اهمیت است و نادیده گرفتن آن حتی می تواند منجر به از دست دادن بینایی شود. کارهایی همچون استفاده از عینک نامناسب، خوابیدن به همراه لنزهای چشمی و نگاه کردن به صفحه نمایش کامپیوتر به مدت زیاد، همگی می توانند سبب آسیب رسیدن به دید شما شده و سبب ایجاد بیماری های چشمی شوند. حفظ سلامتی چشم برای سلامتی شما بسیار مهم است. در اینجا چند روش برای اطمینان از حفظ سلامت چشم خود را در اثر گذر زمان آورده شده است با  وب سایت تخصصی دکتر موحد  ارائه دهنده خدمات جراح داخل دهان ، جراح زیبایی پلک ، ایمپلنت دندان ، تزریق بوتاکس، ژل و چربی همراه باشید:

مواد غذایی سالم و مناسب مصرف کنید

یکی از راحت ترین و اثر بخش ترین راه ها برای داشتن سلامت چشم ها، این است که روزانه به اندازه کافی ویتامین و مواد مغذی دریافت کنید. این امر با خوردن مواد غذایی حاوی امگا۳ و اسیدهای چرب و همچنین ویتامین C و ویتامین E امکان پذیر است. مواد غذایی همچون کلم بروکلی، سیب زمینی شیرین، بادام و روغن ماهی همگی ویتامین ها و مواد مغذی لازم را برای سلامت چشم ها تامین می کنند. علاوه بر غذا، مصرف مکمل های سلامتی چشم  نیز می تواند بر سلامتی چشم ها و همچنین بیماری های چشمی که در اثر گذر زمان بوجود می آیند (همچون تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولا) اثر بخش باشد. زمانی که صحبت از سلامتی چشم ها به میان می آید، استفاده از مواد غذایی مناسب امری حیاتی به شمار می آید.

انجام آزمایش های بینایی سنجی بطور منظم

برای افراد بالای ۴۰ سال لازم است که هرساله یک آزمایش بینایی سنجی داده تا از عملکرد صحیح چشم هایشان اطمینان حاصل کرده و مطمین شوند که هیچ مشکلی وجود ندارد. انجام ندادن آزمایش بینایی سنجی شما را در معرض ریسک بزرگی قرار می دهد. مواردی همچون عدم استفاده از عینک مناسب و یا عینک قدیمی سبب آسیب رساند به چشم هایتان می شود. همچنین مهم است که شما از یک لنز تمیز و مناسب برای چشم هایتان استفاده کرده و عینکی که استفاده می کنید نیز به روز بوده و نسخه قدیمی نباشد.

سلامت چشم ها

خوابیدن به همراه لنز که بر روی چشمانتان قرار دارد، برای چشمان بسیار مخرب بوده و حتی سبب عفونت چشمی نیز می شود. پس مطمئن شوید که قبل از خواب، لنز های خود را در آورده و در جای مناسبی قرار می دهید. توجه ویژه به عینک و لنز های چشمی بسیار حیاتی و مهم بوده تا بدین سبب، از سلامت چشمان خود در گذر زمان اطمینان خاطر داشته باشید.

حفظ  شیوه زندگی سالم

باور دشته باشید یا نه، رژیم غذایی و تمرینات ورزشی  بر سلامت چشم ها بسیار موثر است. همانگونه که پیشتر گفته شد، داشتن یک رژیم غذایی سالم حاوی ویتامین ها و مواد مغذی مناسب سبب حفظ سلامت بینایی ما خواهد شد. داشتن تمرینات ورزشی مداوم و مثمر ثمر نیز باعث حفظ بینایی و عملکرد صحیح چشمانمان خواهد بود و از بیماری های همچون دژنراسیون ماکولا یا کاتاراکت ممانعت بعمل می آورد. سیگار نکشیدن و داشتن خواب کافی از دیگر عوامل موثر بر سلامت بینایی ما است که باید آنها تحت نظر گرفته و به آنها توجه کنیم.

سلامت چشم ها

از دست دادن بینایی و اختلال در آن چیزی است که افراد با افزایش سن با آن مواجه می شوند. بسیاری از مسایل مربوط به سلامت چشم را می توان از طریق در نظر گرفتن اقدامات مناسب و حفظ یک شیوه زندگی سالم و فعال، انجام داد .

 




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: